POŠTENOST VEČ VELJA, KAKOR KUP ZLATA

Zadnje tri mesece letošnjega šolskega leta bomo namenili vrednoti poštenosti. Kaj so o njej povedali učenci?

Pošten človek je tisti, ki pošteno deli stvari    …    Ne pa da enemu da 10 bombonov, drugemu pa samo enega.

Pošten človek pošteno igra    …    Na primer nogometni igralci. Ti brcnejo žogo v avt, če se kdo poškoduje.

Pošten človek je tisti, ki ne laže, ne govori grdo za tvojim hrbtom in ne krade    …    Pošten je recimo moj sosed Tine, ki ne krade, ne  laže in ne goljufa.

Pošten človek je enako pošten do vseh ljudi     …    Ni pomembno, ali je človek bogat ali reven.

Pošten človek pove, da nima naloge    …    In ne išče izgovorov.

Pošten človek me ne bo nikoli prinesel okoli vogala     …    Pošten človek ne spletkari in drugih ne namaka v krivdo.

Pošten človek je spoštovanja in zaupanja vreden    …    Če najde izgubljeno denarnico ali kartico za kosilo, jo vrne.

Biti pošten – biti iskren do sebe in do drugih ter pogumno stati za svojimi besedami in dejanji.

Poštenost pomeni, da vselej poskušamo narediti, kar je prav, pravično in dobro, četudi nam to ne prinaša koristi.

Biti pošten pomeni govoriti resnico in priznati svoje napake, tudi takrat, ko to ni enostavno.

POŠTENOST V GLASBI

Tudi tokrat smo skupaj z učenci (in starši) poiskali pesmi, ki govorijo o poštenosti. Tako vsak petek prisluhnemo naslednjim pesmim: Honesty (Billy Joel), Med iskrenimi ljudmi (Majda Sepe), En svet (Slovenian Aid), Banda kravatarska (Bakalina), Nič nisi vreden, Brez dlake na jeziku (Adi Smolar), Schooldays (Chuck Berry), Učilna zidana (Tomaž Domicelj), Try, I don’t want to be sad (Simple plan), I’m only human (Rag’n’bone man), Don’t worry, be happy (Bobby McFerrin), Lips are movin’ (Meghan Trainor), Poštena igra (Fantje z vseh hribov), If I were sorry (Frans), Would I lie to you (Eurythmics), Would I lie to you (Charles & Eddie), Kdo še verjame (Nina Pušlar & Stiški kvartet), Voda (Dan D), Liter vode in en poljub (Čuki).

UČENCI 4. IN 5. RAZREDA O ODGOVORNOSTI

Ker je odgovornost zelo pomembna vrednota za vse nas in za naše okolje, smo tudi tej vrednoti namenili veliko pozornosti. V prispevku si poglejte, kako so sodelovali naši četrtošolci in petošolci, vabljeni pa tudi na ‘sprehod’ po  šoli, kjer ne boste mogli zgrešiti zanimivih in poučnih plakatov.

IZOBRAŽEVANJE – UČENCI 2. IN 7. RAZREDA SKUPAJ PRIDOBIVALI NOVE SPRETNOSTI

Konec meseca februarja smo v okviru projekta Živimo vrednote ponovno uspešno izpeljali medrazredno povezovanje. V sklopu vrednote izobraževanje so se učenci 7. razreda preizkusili v vlogi ‘učiteljev’ in drugošolcem pomagali pri izdelovanju različnih izdelkov iz papirja (srčki, okvirji …), se skupaj z njimi prvič spopadli z malo drugačno uporabo šestila ter z njimi naredili prve korake v svet fizikalnih poskusov.

Na povezavi si oglejte nekaj foto utrinkov in preberite zanimive prispevke, ki so jih o tej izkušnji napisali učenci sami.

IZOBRAŽEVANJE & ODGOVORNOST

Novo leto je prineslo nove izzive in tudi v projektu Živimo vrednote smo se z vrednote miru osredotočili na vrednoti IZOBRAŽEVANJA in ODGOVORNOSTI.

Izobraževanje je ena izmed temeljnih otrokovih pravic, zapisana tudi v Konvenciji o otrokovih pravicah. Čeprav nam je včasih težko priti v šolo, bi nam bilo brez znanja še težje. Znanje je moč. Kdor ima znanje, ima v rokah svojo usodo in ima moč, da se ne ustraši izzivov. V mesecih januarju, februarju in marcu bomo tako več časa namenili pomenu učenja in izobraževanja ter z veseljem hodili v šolo. In še spodbuda rimskega pesnika Horacija: Upaj si biti pameten!

Tudi učenje odgovornosti je pomembna stvar, ki se je začnemo učiti že zelo zgodaj. Že kot čisto majhni otroci razlikujemo, kaj je prav in kaj ne. A biti odgovoren ni nekaj samo po sebi umevnega, ampak je veščina, ki se je moramo naučiti. Zato pri tem sodelujmo skupaj – učenci, starši in učitelji.

POSKRBIMO ZA LEPŠO PRIHODNOST.

VREDNOTE IN GLASBA

Tako kot do sedaj bomo tudi v naslednjih mesecih v času petkovega glavnega odmora prisluhnili zvokom glasbe, ki so jo izbrali učenci 2., 4., 5. in 7. razreda. Tako bomo v prvih treh mesecih leta poslušali pesmi na temo vrednot izobraževanje in odgovornost:

7 years (Lukas Graham), Photograph (Ed Sheeran), Je treba delat (Adi Smolar), Treat you better (Shawn Mendes), Čaka vas uspeh, Več od lajfa (Zlatko), Ljubezen iz šolskih dni (Prelom), Insieme 1992 (Toto Cotugno), Od ljudi za ljudi (Murat & Jose), Beautiful day (U2), What a wonderful world (Louis Armstrong), Heal the world (Michael Jackson), Ko zapoje zvonček v uri (Neca Falk), Tonček balonček (Marjan Smode), Ta svet ne zna živet (Nina Pušlar), Internat (Neca Falk), Pustite nam ta svet (Vlado Kreslin), Education song

DREVO MIRU

Na spodnji povezavi si oglejte, kako je kot plod medrazrednega sodelovanja učencev 1., 8. in 9. razreda nastalo prav posebno drevo, ki si ga lahko ogledate tudi  večnamenskem prostoru šole.

Drevo miru

KER NAŠI OTROCI NE POTREBUJEJO LE ZNANJ IN SPRETNOSTI – POTREBUJEJO TUDI VREDNOTE …

Vrednote so temeljna prepričanja in ideali, h katerim stremimo in nas vodijo skozi življenje ter nam pomagajo pri sprejemanju pravih odločitev in grajenju boljšega sveta zase in za druge. Zato smo se odločili, da tudi na naši šoli zaživimo projekt vrednot, ki smo ga oblikovali kot triletni projekt, da bi vrednotam lahko namenili dovolj časa. Tako se bomo v treh letih osredotočili na 12 vrednot:

  1. SREČA, 2. PRAVIČNOST, 3. POGUM, 4. ZDRAVJE, 5. SPOŠTOVANJE, 6. NARAVA, 7. SOLIDARNOST, 8. PRIJATELJSTVO, 9. MIR, 10. ODGOVORNOST, 11. IZOBRAŽEVANJE, 12. POŠTENOST

V šolskem letu 2016/17 se bodo učenci 1., 8. in 9. razreda osredotočili na vrednoto miru, učenci 2. in 7. razreda na  izobraževanje, učenci  3. in 6. razreda na poštenje ter učenci 4. in 5. razreda na vrednoto odgovornosti.

K sodelovanju in podpori vabimo prav vse. BODIMO DOBER ZGLED IN SKUPAJ USTVARJAJMO BOLJŠI JUTRI.

FILM IN GLASBA

Konec meseca septembra smo v sodelovanju s Kinom Žiri in ob podpori Šolskega sklada Žiri učencem in staršem kot uvod k praznovanju tedna otroka omogočili ogled slovenskega filma Dolina miru.

Vsak petek pa se med glavnim odmorom prepustimo zvokom glasbe, ki so jo na temo vrednot izbrali učenci. Tako trenutno uživamo v pesmih Ein bisschen Frieden/Malo miru (Nicole), Pravljica o mavričnih ljudeh (Šank rock), We are the world (USA for Africa), People help the people (Birdy), New tomorrow (Friend in London), Svet je tvoj (Nina & Zlatko), See you again (Wiz Khalifa), Skinny love (Birdy), Iščemo hišico (Anja Štefan), Rad imej (Neca Falk) in Živimo skupaj.

MISLI O MIRU

In kaj so o miru ob začetku šolskega leta zapisali naši učenci?

– 1. razred: Mir je, da si tiho. Da ne tečeš. Da ni vojne. Da ni hrupa. Da nobeden ne nagaja. Da ne motimo tistih, ki spijo. Da smo prijatelji. Da te ne strašijo. Da se nekam umakneš, da te drugi ne motijo. Da se starši ne prepirajo. Mir je tišina. Da gredo starši sami na sprehod.

– 2. razred: Da ni vojne. Da nisi bolan. Da ne uničuješ stvari, ki niso tvoje. Mir je, da bi se vse vojne na celem svetu ustavile. Da bi bili tiho, ko se pogovarjamo. Da lahko ponoči zaspiš. Da ni hrupa. Da v miru igram igrice. Da v miru delaš domačo nalogo.

– 3. razred: Da smo vsi tiho. Da je red. Da se ne prepiram. Da smo prijatelji. Da naročim pico. Da si malo sam. Da ni vojne. Mir je pomemben zato, da se lahko učimo.

– 4. razred: Mir je tišina. Svoboda, prijaznost. Da tiho govorim. Da ni vojne. Da sem miren. Veselje. Da si sam. Mir pomeni, da so vsi prijazni drug do drugega in si pomagajo med sabo. Da se lahko sprostiš. Tišina v razredu. Mir pomeni čas zase.

– 5. razred: Mir pomeni tišino. Da me nihče ne moti. Mir pomeni, da smo vsi med sabo prijatelji. Da mi nihče ne nagaja. Mir je čas, ko ni vojn. Da mi dajo mir. Da se umiriš. Mir mi pomeni, da nisem v skrbeh. Da ti bratci ne težijo in v šoli sošolci.

– 6. razred: Mir je tišina, spanje, poležavanje. Svet brez vojn. Da mi sošolka ne teži. Tišina, varnost. Da sem brez strahu in svoboden. Da se učiš in delaš domačo nalogo. Da ni hrupa. Mir mi pomeni nekaj časa zase. Da se ne prepiramo. Mir v družini. Ni sovraštva.

– 7. razred: Mir pomeni imeti čas zase. Da ni vojn. Mir mi pomeni veselje. Da me nihče ne nadleguje in ne zafrkava. Mir je življenje brez prepirov in v sožitju z naravo. Ni strahu in ni nasilja. Da smo prijazni drug do drugega. Da nihče ne sitnari. Da imaš svoj osebni prostor, da si odpočiješ.

– 8. razred: Mir je, ko na svetu ni vojn. Da mi ne težijo vsako sekundo. Da lahko hodim v šolo in imam prijatelje ter družino. Obdobje brez prepirov in nesoglasij. Ko si sam in imaš nekaj časa zase. Ko te pustijo pri miru.

– 9. razred: Mir pomeni, da ni vojn. Da se med seboj razumemo, da smo prijatelji. Tišina. Da me pustijo pri miru, kadar nočem družbe. Da ti nihče ne teži. Da nimaš skrbi. Da si prijazen in ne vpiješ na druge. Ni nasilja, nestrpnosti, pretepov.

POŠTENOST

IZOBRAŽEVANJE

MIR

ODGOVORNOST