POGUMNI ŠESTOŠOLCI IN TRETJEŠOLCI
Z vrednoto pogum zaključujemo naš 3-letni projekt Živimo vrednote.
V sklopu medrazrednega povezovanja so tretješolci in šestošolci v parih skupaj premagovali strah in pokazali svoj pogum. Pogum namreč ni odsotnost strahu. Če te ni strah, tudi poguma ne potrebuješ. Pogumen človek je tisti, ki strah premaga in ima pogum, da se spopade z njim.
Tako smo v četrtek, 30. maja, za učence pripravili različne dejavnosti, pri katerih so lahko premagali svoje strahove in pokazali svoj pogum. Izzivi so bili različni, nekateri bolj, drugi manj zahtevni – odvisno od tega, česa učenci ne marajo ali česa jih je strah. Na voljo so imeli šest aktivnosti in sicer: neobičajne živali, neobičajna hrana, naravni plodovi, plakati & posebne naloge, športni izzivi ter temni prostori.
Moto skupnega druženja je bilo: Bodi pogumen! Sprejmi izziv in premagaj svoj strah! Večina se je z izzivi dobro spoprijela, pri kakšnemu pa bo izziv tudi še malo počakal.
Več vam povedo fotografije, prispevki učencev in nekaj spodnjih vtisov …
Sodelovanje s tretješolci se mi je zdelo zelo dobro, saj smo skupaj premagovali ovire. Ta dogodek si bom zagotovo zapomnil. Benjamin
To druženje mi bo ostalo za vedno v spominu in mi bo vedno lepa izkušnja. Blažka
Najbolj grozno je bilo, ko sem moral pojesti eno hrano, ki je ne poznam. Gael
Najlepše se mi je zdelo, da sem pobožal žuželko. Krištof
Zelo mi je bilo všeč, ker ste se učitelji zelo potrudili, da ste vse to pripravili za nas. Zelo dobro je bilo, ker sem se upal poskusiti stvari, ki jih verjetno ne bi, če ne bi bilo tega dneva. Prireditev mi je bila zelo zelo všeč in upam, da še kdaj. Marko
ZADNJE LETO NAŠEGA PROJEKTA
V šolskem letu 2018/2019 bomo pozornost namenili še zadnjemu sklopu vrednot v okviru projekta Živimo vrednote. Prvo leto smo poudarjali mir, odgovornost, izobraževanje in poštenost. Prejšnje leto smo skozi medsebojno sodelovanje razvijali prijateljstvo, solidarnost, spoštovanje in odnos do narave. In kaj nas čaka letos? Sreča, če bomo dovolj pravični in če bomo imeli dovolj poguma, da poskrbimo tudi za zdravje.
Letošnje vrednote bodo torej SREČA, PRAVIČNOST, POGUM in ZDRAVJE. Preko različnih aktivnosti, povezovanja in sodelovanja se bomo trudili razvijati naše vrednote.
Podprite nas v tem tudi vi in skupaj bomo skrbeli za lepši vsakdan.
PRAVIČNOST, ZDRAVJE IN GLASBA
Prvi vrednoti, ki jim bomo namenili več časa, sta ZDRAVJE in PRAVIČNOST. V ta namen že od oktobra dalje ob petkih poslušamo glasbo, povezano z omenjenimi vrednotami.
Naslednje pesmi so izbrali učenci 2., 4., 5. in 7. razreda: Moji beli zobki (Sapramiška), Na okno tok tok (Dežek trka), Dobra volja je najbolja (Kekec), Čuki – Greva gor v hribe, Čuki – Zobar, Nina Pušlar – Svet je tvoj, Trkaj – Migi!, Slon in sadež – Športaj, Vili Resnik – Na fuzbal me pust, Bob Dylan – The Times They Are a’ Changing, Slovenija, moja dežela, Avseniki – Slovenija, John Lennon – Imagine, Hozentregarji – Moja dohtarca, Bee Gees – Staying alive, Vlado Kreslin – Okna na stežaj, Siddharta – Na soncu, Challe Salle – Zmaga, The Black Eyed Peas – Where Is The Love?, Michael Jackson – Black or White, Aaradhna – Brown Girl, Louis Armstrong – What A Wonderful World.
ČETRTOŠOLCI IN SEDMOŠOLCI O PRAVIČNOSTI
V okviru medrazrednega povezovanja so učenci 4. in 7. razreda pred božično-novoletnimi prazniki namenili nekaj skupnega časa vrednoti pravičnost.
Pogovoru, ogledu posnetka in prebrani zgodbi o dečku Shayu je sledil preizkus pravičnosti v praksi. Učenci so se namreč v mešanih ekipah pomerili v prstometu, kjer so pokazali pravi fair-play in spoštovanje te vrednote. Na koncu so v parih izdelali papirnato hiško (simbol pravičnosti) ter nanjo zapisali svoje misli, ki krasijo šolske prostore.
Nekaj utrinkov tukaj
Še pred skupno dejavnostjo pa so učenci o pravičnosti razmišljali in zapisali naslednje:
Pravičnost je …
… da si fer do vseh ljudi, ne samo do prijateljev … … če imaš bonbone, jih razdeliš med prijatelje … … če ti nekdo nekaj da, mu tudi ti nekaj daš … … da pomagaš drugim … … da si fer in ne goljufaš … … da upoštevaš vse ljudi, ne glede na to, kakšni so … … da pri športu upoštevaš pravila … … da imajo vsi enake pravice … … da si stvari pravično razdelimo … … da se obnašaš enakovredno, tudi če si večji, močnejši, pametnejši od drugih … … da pri malici vzameš toliko, kot ti je namenjeno …
VEM, DA DANES BO SREČEN DAN …
20. marec je bil mednarodni dan sreče in zagotovo je bil srečen za učence 1., 8. in 9. razreda, ki jih je sreča povezala v okviru medrazrednega povezovanja v projektu Živimo vrednote.
Po skupnem začetku, v katerem smo si s pesmijo Ko si srečen razmigali telo in prebudili možgane, smo se razdelili v skupine. Prvošolci so že pri pouku izžrebali vsak svoj “par” (enega osmošolca in enega devetošolca, nekateri pa kar dva), v času podaljšanega bivanja pa so izrezovali simbole sreče, na katere so osmošolci in devetošolci zapisali misli o sreči. Pri skupnem druženju je tako delo potekalo v skupinah tri- ali štiri-peresnih ‘deteljic’. Učenci so najprej ugotavljali, kaj jih osrečuje, s svojimi idejami oblikovali plakate, nato pa s skupnimi močmi izdelali še papirnate aviončke. Učenci so bili pri delu aktivni in pripravljeni na sodelovanje. Učenci 8. in 9. razreda so bili pravi ‘učitelji’ našim prvošolcem, bili so zelo prijazni in najmlajšim v veliko pomoč. Le-ti pa so jih gledali kot ‘male bogove’.
In kaj so povedali o skupni dejavnosti na mednarodni dan sreče?
Prvošolci so bili navdušeni. V razred so se vrnili nasmejani in srečni. Všeč jim je bilo čisto vse, posebej pa so izpostavili izdelavo in preizkus papirnatih letal. Eden od prvošolcev je takoj po zaključku vprašal, kdaj bodo spet delali skupaj s ‘ta velikimi’…
Tudi osmošolci in devetošolci so bili zadovoljni, ker je bil pouk zabaven in neobičajen, predvsem pa so izpostavili povezovanje in druženje z mlajšimi učenci. Veliko so se nasmejali, seveda pa so bili srečni tudi zato, ker jim je odpadla ura pouka 😉
Če povzamemo na kratko – super in še kdaj …
In še malo utrinkov sreče za vas – fotografije